Friday, November 13, 2009

BERBENGKUNG SELEPAS BERSALIN BUAT IBU BAGI MENGEKALKAN BENTUK BADAN / KELEBIHAN SET BERSALIN NONA ROGUY

Cara amalan berpantang mengikut tradisi Melayu

Bengkung - Untuk ramping selepas bersalinSelepas melahirkan anak, wanita dalam tempoh berpantang disyorkan mengikuti langkah-langkah rawatan mengembalikan kesegaran tubuh cara tradisi yang diwarisi sejak zaman nenek moyang.Rawatan membantu wanita mengembalikan kelangsingan tubuh itu penting kerana selama sembilan bulan hamil, perut berubah bentuk dan wanita mengalami pertambahan berat badan.Sekirannya rawatan tidak dilakukan, tubuh akan lesu tidak bermaya, muka pucat dan tidak berseri malah tubuh akan mengeleber dan tidak pejal.Uniknya bahan-bahan yang digunakan untuk membantu perawatan diperbuat daripada tumbuhan semula jadi termasuk rempah ratus yang dikenali untuk memanaskan tubuh dan melancarkan peredaran darah.Bahan-bahan semula jadi tidak mempunyai kesan sampingan yang membahaya sebaliknya membantu menghaluskan kulit dan mengembalikan semula keanjalannya.Bahagian perut wajar diberi perhatian serius kerana perut yang tidak dijaga sepanjang tempoh pantang akan mengeleber.Tubuh perlu diurut untuk melancarkan peredaran darah untuk membuang toksid dan kekotoran serta disapu dengan ramuan herba termasuk param dan pilis bagi tujuan membuang angin yang terkumpul di dalam tubuh.Selepas sapuan, tubuh akan dibalut barut dan dipakaikan bengkung untuk mengembalikan bentuk tubuh asal yang ramping selama 44 hari iaitu selama dalam tempoh berpantang.


Panduan Berbarut atau Berbengkung

* Perlukah saya memakai bengkung?
* Bagaimanakah ciri-ciri bengkung yang baik?
* Berapa lama perlu memakai bengkung ketika dalam pantang?
* Bolehkan saya memakai bengkung selepas pembedahan?
* Bagaimana pemakaian bengkung dapat membantu saya?
* Adakah bengkung ini hanya untuk wanita bersalin sahaja?
* Perlukah memakai minyak dengan bengkung?

Bengkung bersalin yang mudah di pakai tanpa memerlukan bantuan orang lain untuk anda memakainya.

Di perbuat daripada kain belacu dan kain kapas berwarna gelap di bahagian hadapan untuk mengelakkan kelihatan kotor selepas memakai sapuan barut di perut.

Bengkung zigzag telah di tambah baik mutunya untuk mendapat hasil yang lebih memuaskan.

Kelebihan memakai bengkung tradisional:

* Meramping dan mengempiskan perut
* Membentuk potongan badan dan punggung
* Menghalang perut masuk angin semasa berpantang
* Mengelakkan perut menggeleber
* Menghalang peranakan turun dari tempat asal.

Anda boleh jadikan ukuran pinggang sebelum mengandung sebagai panduan untuk memilih saiz bengkung yang lebih padan seperti di bawah :
S 24-27
M 28-32
L 33-37
XL 38-43

Adakah anda sedang tercari-cari bengkung lepas bersalin yang mudah di pakai sewaktu berpantang?

Mahukah anda saya tunjukkan bagaimana Bengkung Zigzag terbukti amat mudah di pakai tanpa perlu berpeluh- peluh dan tanpa bantuan sesiapa pun?

Bakal ibu yang di hormati,

Kebanyakan daripada anda yang sedang mengandung inginkan suasana berpantang yang lebih selesa. Ini kerana selain merawat tubuh anda juga terpaksa menumpukan perhatian kepada bayi yang masih kecil.
Bagaimana pun kebanyakan anda pasti mengakui bahawa bukan senang hendak berpantang! Lebih lebih lagi dengan berbagai ' cerita menarik' yang anda dengar tentang pengalaman orang yang baru lepas bersalin.

Kesukaran sewaktu dalam pantang

Antara halangan yang paling ketara sekali ialah :

* Anda kurang mahir cara memakai yang betul
* Anda tak ada pembantu untuk menolong anda memakai bengkung sewaktu dalam pantang
* Anda tak ada sesiapa untuk menguruskan bayi setiap kali mahu memakai bengkung
* Anda nakkan bengkung yang mudah di pakai tapi kebanyakkan orang tua akan menyuruh anda menggunakan bengkung jawa yang bukan saja panjang berjela , malah sangat sukar di pakai jika anda cuba memakai sendiri.

Ternyata kesemua masalah tersebut menyebabkan anda yang memang teringin untuk melangsingkan badan hanya berpantang sekerat jalan atau sekadar melepaskan batuk di tangga.
Saya faham . Tak ada wanita yang tak nak tubuh mereka kembali cantik dan langsing seperti dulu ! Cuma niat anda sering terbantut dengan kesukaran sewaktu memakai bengkung sewaktu dalam pantang.

Kini anda tak perlu bimbang lagi......

Usah bimbang dan kecewa kerana kerisauan anda akan saya ubati .Ini kerana sekarang anda bukan saja boleh berbengkung dengan mudah malah anda juga tak perlu lagi memerlukan bantuan orang lain untuk membantu anda memakai bengkung!
Kenapa saya berkata begitu? Kerana saya telah pun menyediakan kepada anda sehelai bengkung lepas bersalin yang amat mudah di gunakan sewaktu berpantang.

Biar saya perkenalkan anda dengan ..........

Bengkung Zigzag

Bengkung zigzag merupakan benkung yang khas untuk di gunakan untuk ibu-ibu yang baru bersalin. Ia membantu anda mengembalikan semula bentuk badan anda kembali langsing dengan reka bentuk yang lebih moden dan mudah di pakai!
Bukan saja ia bertujuan untuk membentuk semula bentuk tubuh seperti sediakala anda malah ia juga membantu menguatkan semula otot yang regang dan lemah akibat proses mengandung dan bersalin.
" Bayangkan apa perasaan anda apabila melihat perut anda yang dulu kempis dan leper kelihatan buncit seperti orang yang masih mengandung?"
Apakah anda mahu membiarkan saja perut anda buncit tanpa sebarang tindakan?
Saya pasti anda akan berkata TIDAK!

Keistimewaan Bengkung Zigzag

Kenapa anda perlu menggunakan bengkung zigzag ini? Anda harus mendapatkannya kerana :

Ia ternyata amat mudah di pakai. Bengkung ini tersedia dengan tali yang siap di jahit di kiri dan kanan kain bengkung untuk memudahkan anda menggunakannya sendiri tanpa bantuan sesiapa. Hanya masukkan tali berselang seli di setiap lubang yang di sediakan di tepi kain.
Kain bengkung yang selesa di pakai.Oleh kerana ia tersedia dengan 2 tali, ikatan bengkung anda akan terasa lebih kemas dan kejap di badan tanpa rasa longgar sewaktu duduk atau bergerak.
Kain bengkung yang lebih tebal dan tahan lama . Oleh kerana bengkung zigzag menggunakan kain belacu yang lebih tebal, kain bengkung tak mudah terkoyak dan boleh di gunakan untuk kelahiran yang seterusnya. Ini bermakna anda sudah pun berjimat !

Bukan itu sahaja, bayangkan selepas memiliki bengkung ini, anda juga akan dapati ......

Bagaimana anda dapat meluangkan masa untuk berehat dan melayan kerenah bayi anda yang mungkin meragam.Kini anda boleh dapat merehatkan badan atau melakukan kerja-kerja yang lain kerana tempoh memakai bengkung yang lebih pantas!

Anda dapat saiz bengkung yang tepat dan bersesuaian dengan saiz tubuh anda. Kebanyakan kain bengkung yang ada di pasaran hanya menyediakan 'free size' yang mana ia mungkin terlalu besar atau terlalu kecil dengan bentuk tubuh anda. Dengan 4 saiz yang berlainan iaitu S, M, L dan XL anda tak perlu lagi menjahit semula kain bengkung supaya lebih kejap di badan apabila di sarung!
Amat mudah membersihkannya. Kebanyakan bengkung hanya menggunakan kain belacu sahaja yang menyebabkan kain cepat nampak kotor!Bengkung zigzag di reka khas dengan di jahit menggunakan kain kapas berwaran gelap di hadapan supaya mudah di bersihkan apabila anda mahu membasuhnya.Ia tidak nampak comot selepas anda menyapu ubat barut di perut anda.
Dan banyak lagi...........

Bagaimana cara nak pakai bengkung ini?
Langkah #1
· Lipat kain bengkung bermula dari kiri ke kanan.
· Lipat kain bengkung sebelah kanan pula ke kiri.

Langkah # 2
· Masukkan tali di sebelah kiri ke lubang jahitan di sebelah kanan dari bawah.
· Selepas itu masukkan pula tali di sebelah kanan ke kiri berselang seli sehingga sampai ke lubang yang terakhir yang berada di paras bawah dada.

Langkah # 3
· Setelah sampai ke paras lubang yang terakhir, lilitkan ke dua-dua tali yang berlebih tadi ke belakang dengan cara bersilang ( seperti anda mengikat tali kasut yang panjang )
· Lilit sehingga simpulan yang terakhir berada di bahagian hadapan dan anda telah pun siap berbengkung.

Macam mana pulak nak tentukan saiz?
Mudah saja anda boleh mengukur bahagian bawah buah dada anda untuk mengukur saiz bengkung yang berpadanan. Atau anda boleh mengambil ukuran pinggang anda sebelum mengandung sebagai anggaran.

Saiz
S
M
L
XL
Ukuran pinggang ( inci)
23-27
28-32
33-37
38-43

Saya amat pasti anda akan suka dengan bengkung zigzag ini....

Jika anda inginkan bengkung yang mudah di pakai , unik, tahan lama dan berkualiti tinggi, anda pasti jatuh cinta dengan bengkung zigzag ini. Tidakkah anda sayangkan tubuh anda dengan mengambil tindakan bijak untuk berpantang kali ini?

Mengapa anda perlu beli dari saya?

Untuk pengetahuan anda tak akan dapat kain bengkung seperti ini jika anda membeli di mana-mana kedai jamu atau pusat membeli belah. Kebanyakan kedai hanya menyediakan bengkung yang di perbuat dari kain belacu sahaja tetapi tidak mempunyai bengkung yang mempunyai ciri-ciri khas seperti bengkung zigzag.

Anda boleh memesan terus dari saya dan tak perlu berpusing-pusing dan membuang masa anda lagi mencari bengkung seperti ini. Jangan bazirkan masa dan wang anda kerana saya menyediakan pelbagai pilihan cara pembayaran yang memudahkan anda untuk membuat pembayaran.

Jaminan Tanpa Risiko 44 hari
Saya tidak mahu menawarkan apa-apa tawaran kepada anda tanpa satu-satu jaminan.Oleh itu dalam masa 44 hari selepas anda memesan bengkung ini dari saya dan jika anda tak berpuas hati dengan mutu bengkung ini maka anda berhak memulangkan kepada saya dan saya akan memulangkan wang anda tanpa banyak soal! Inilah jaminan saya bahawa bengkung zigzag ini merupakan bengkung terbaik untuk anda.

Bertindak segera !!!!

Saya telah pun terangkan kepada anda dengan jelas apa kelebihan bengkung zigzag ini dan saya juga berikan jaminan tanpa risiko selama 44 hari. Tidakkah anda mahu mencuba?
Amat rugi jika anda tidak merebut peluang ini dengan segera!

TAWARAN HEBAT!!!!!

SAYA MENAWARKAN PAKEJ HEBAT YANG MENJIMATKAN...
TIDAK TERDAPAT DIMANA-MANA KEDAI ATAUPUN LAMAN WEB..

PAKEJ JIMAT

1 SATU SET BERSALIN NONA ROGUY
1 SET BENGKUNG BERSALIN
1 BEDUNG/SELIMUT BAYI (PELBAGAI WARNA)
5 HELAI BARUT BAYI (PELBAGAI WARNA)

SEMUANYA DENGAN HARGA HANYA RM350.00 SAHAJA!!!

SMS / HUBUNGI SAYA DITALIAN 0172082883 (LINA) ATAU EMAIL DI suzlina2u@gmail.com

Kami juga menyediakan barangan yang berasingan

1 set bersalin Nona Roguy RM365.00
1 set bengkung bersalin RM40.00
1 bedung/selimut bayi RM10.00
5 helai barut bayi RM20.00

Kami akan menghantar pesanan anda terus kerumah atau dipejabat / melalui pos dalam masa 2 hari.

SMS/HUBUNGI SAYA SEKIRANYA ANDA BERMINAT DENGAN PAKEJ INI DITALIAN 0172082883 (LINA) @ EMAIL suzlina2u@gmail.com

Kami masih dalam proses mengemaskini blog ini. Gambar akan disertakan setelah blog ini siap 100%.

No comments:

Post a Comment